Varför ska man installera livechat på sin hemsida?

Här är några anledningar

1:  Få till en ökad försäljning

Idag blir kunder allt mer otåliga och distraherade.

Att få tag på information är en mycket snabbare process än vad det var tidigare. Allt är bara ett knapptryck bort. Surfhastigheten har ökats och med det även tålamodet för att vänta på att en hemsida ska laddas.

Så för att fånga upp leads, vad krävs? Studier visar att ifall det existerar specialisthjälp på hemsidan via en livechatt, så ökar chanserna att besökaren konverteras till kund.

Ökad försäljning med hjälp av livechatt:

Att ha direktkontakt med din kund är ovärderligt, speciellt när man kan fånga upp kunden när de är intresserade här och nu. Sannolikheten att besökare som använt livechatten genomför ett köp är 2.8 gånger större än om de inte hade använt sig av chatten.

2: Kunder älskar att chatta.

Vi alla vet att idag, så kommunicerar de flesta via facebook messenger, sms, snapchat, instagram eller andra text alternativ. Vi undviker att lyfta luren och ringa någon. Att ha möjligheten att erbjuda livechatt till era kunder är en stor fördel för ert företag.

Chatt – > kundnöjdhet = trognare kunder.

För den som bryr sig om kundnöjdhet och vill skapa en positiv kundupplevelse, så är livechatt ett måste. En studie gjord av Zendesk, visar klart och tydligt att livechatt vinner med 92% kundnöjdhet, där telefon har 88% och mail 85%.

Studier visar även att kunder hellre använder sig av hemsidor som erbjuder kunderna chatt, än till de som saknar denna underbara möjlighet.

Svara era kunder i Realtid

Att ha en livechatt implementerad i er hemsida, ger ditt team möjligheten att besvara frågor, lösa problem och framförallt bemöta invändningar. Ett av det viktigaste stegen för att konvertera besökaren till en kund, och se till så att de inte surfar vidare till konkurrenten.

3: Högre produktivitet = fler leads samt varmare leads.

Livechatt innebär inte bara bättre tillgänglighet, utan att man kommer kunna arbeta smartare och mer effektivt. Många delar av samtalet går att automatiseras, vilket gör att arbetet kan effektiviseras ytterligare.

En mer effektiv kommunikation innebär kortare väntetider för era kunder.

Ingen av oss gillar att vänta, En livechatt innebär att väntetiderna reduceras vilket minskar risken för frustration.

4: Snabbare respons, snabbare affärer = kortare säljcykel.

Vi har länge missat möjligheterna att ha full kontroll på vad som händer på hemsidan, vem besöker den, vad gör de där? Nu med hjälp av moderna verktyg, så förvandlas resan till en kort säljcykel. Livechatt ser till så att du alltid kommer att vara lätt tillgänglig – istället för en lång och väntsam omväg, genom användning av mejl, formulär till det första säljsamtalet. Så ger livechatten dig möjligheten att inleda en dialog redan på första besöket på din hemsida.

Maxa såväl kundnöjdhet och säljresultat.

Installera livechatt på din hemsida.

Kontakta oss på Säljpitch, så hjälper vi er!

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på twitter
Twitter

Mer att utforska

Lämna ett svar

Stäng meny